Trip ke Bandung, Indonesia ( Part 2 )

Lama betul ya sampai aku pun dah lupa nak update pebenda dekat trip ke bandung ni. Tak mengharap sangat pun orang baca sebab apa benda yang aku tulis dekat blog ni sekadar bacaan peribadi untuk masa hadapan. Lebih kurang diary ringkas umum boleh dibaca umum.

So, kalau ada yang baca, bagus lah takde aku syok sendiri sangat.

Hari kedua-

So pagi tu selepas serapan pagi dekat hotel dan kitorang gerak. Baiklah, apa yang aku boleh share disini adalah hotel yang disediakan oleh pihak agensi pelancongan.

Hotel yang disediakan kepada kami adalah TEBU HOTEL. Hotel ni 3 bintang tapi bagi aku dah cukup bagus dan sangat selesa. Tak ada apa-apa yang cacat sangat cuma tandas dia jenis berkaca so agak seksi sikit. Tapi bukan lah kaca yang telus terus nampak. Dia kabur namun masih nampak warna kulit kita. Tapi dia ada balut warna lain, so tak lah nampak seratus peratus. Ah, takde lah nampak sangat pon.

Bilik dia sangat bersih dan cantik bagi pandangan peribadi aku.
Include breakfast dan makanan dia pada pandangan aku sangat sedap. Kira, nak cerita dekat sini, boleh masuk tekak aku. Tak ada lah aku tertekan sebab bayar include breakfast tapi tak sedap kan?

So, Alhamdulillah sangat kenyang dan puas hati.

Link : http://www.booking.com/hotel/id/tebu-bandung.en-gb.html?aid=311984;label=tebu-bandung-IG2zYlAm5BD1ZYD04Fw6PwS162165410082%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap1t2%3Aneg%3Afi%3Atikwd-106856861061%3Alp1010274%3Ali%3Adec%3Adm;sid=e9d4df95875b5417548715875e1753ac;dest_id=-2671576;dest_type=city;dist=0;hpos=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;srfid=0f1e2566acf7c132340e5bb99b51f917f839dbcfX1;type=total;ucfs=1&

So, destinasi pertama kami adalah Gunung Tangkuban Perahu. Akan tetapi sebelum bergerak ke destinasi utama, pak supir membawa kami ke kebun Strawberry dan tea park dulu. actually dekat situ tak buat apa-apa pun. Just urut-urut dan membeli barang yang ada strawberry. Ada lah orang tawar naik kuda kejadah apa semua. Kalau nak naik, boleh je harga dia takde lah mahal sangat.

So dengan itu, iolls akan senaraikan semua tempat yang kitorang pergi untuk hari kedua ni. Diikuti dnegan gambar-gambar yang korang boleh tengok dekat bawah ni ;

- Gunung Tangkuban Perahu
- Kebun Strawberry & Tea Park
- Lunch di Kampung Daun Restaurant
- Floating Market Bandung
- Membeli belah di Jalan Dago , beli kain pasang dan lain-lain. ( kat sini yang lamanya )



Ni masa kita mula-mula sampai strawberyy farm. Tapi tak ramai orang sangat pon dan kitorang tak masuk pon just lepak-lepak je kat laur tu sebab kat cameron highland pon adoi.


Kalau nak berurut boleh lah murah-murah je harga dia tapi sumpah aku tak ingat sebab ni 2 tahun yang lalu punya cerita. Kikiki















Kalau tak kena goda beli dengan abangabang sado ni tak bererit la kita ke tangkuban ni ya. Baca la seribu blog pon nasihat kebalkan hati sbb dorang jual mahal. Tapi percayalah korang mesti akan beli gak. Mudah terpedaya macam aku! HAHAHA



Nia antara kitorang yang pergi. makcik-makcik aku je ni semua.

Okay lepas tu kau dah jalan-jalan , lemak dah dibakor mesti lah terasa lapar kan. Memang lapar nak mati tahap nak pengsan lima belas kali. Aiish, request dekat driver nak makan dekat Kampung Daun yang viral masa tu. So dapat lah merasa makan kat sane.



Soryy lah zaman ni aku rasa pos aku yang ni paling stylo. HAHA padahal aku tgk balik kejadah haram apa yang aku buat ni. HAHA.





Yang ikan kaloi ni sedap gila weyyyy!





Jangan lupa try benda ni juga nama dia telur kerak memang sangat sedap!



So buat masa ni berhenti setakat ni dulu sebab esok ada paper nak exam. Tak boleh nak update banyak-banyak nanti otak asyik nak fokus dekat blog je. Ada lagi sambungan untuk hari kedua ni selepas makan tengahari so harap2nya ada yang sudi baca ye.

Boleh tinggalkan komen atau email untuk sebarang pertanyaan ; aliaaliahmad.3003@gmail.com

2 comments:

Anonymous said...

great publish, very informative. I ponder why the opposite experts of this sector don't notice
this. You should continue your writing. I am confident,
you've a huge readers' base already!

Anonymous said...

Excellent article. I certainly love this website. Keep it up!