Bercuti di kedah : cable car

PART 1
PART 2

kisahnya bermula pagi tu bangun sarapan pagi kan, lepas tu memang patutnya memasing ada kereta sewa sendiri. Tapi tak ku sangka tak ku duga yang ownernya telah menipu kami semua. Apa la nasib badan kan. Redha je la.

Maknya kamu the geng telah ambil bas. Kesian..


Maka semuanya bermula bila kami singgah di taman haiwan liar. Tapi tak turun pun sebab memasing dah malas kan. Hati teruja nak pergi dekat cable car je kan. Jadi setakat turun amik gambar.

Perjalanan lebih kurang macam 20 minit macam tu sampai la we all dekat cable car tu.

Sampai dalam jam 11 pagi tapi kau tahu dapat masuk kat situ pukul berapa? Pukul 2.30 petang kau tahu? Memang gasak la nak menunggu. Jadi untuk menunggu beberapa jam itu maka kami pun menghabiskan masa dan duit dekat tempat-tempat area situ jugak.

Tempat je jam 2.30 , kami dah terpacak dekat depan tu.


Okay ni muka masa mula-mula naik. Sumpah aku cakap aku memang tak la takut sangat tapi bukan la sampai tahap tak takut langsung. Tapi biasa je perasaan tu tapi kaki aku ni kemain menggigil lagi tanpa aku tahu sebab apa ia menggigil.


Ingat lagi masa ni walid kemain lagi dia pegang tangan acap dengan amar tau.Ia-ia je dia cakap yang acap dengan amar takut tapi kalau tengok gaya dia macam walid yang over takut. diam terus semua kecuali aku siap berdiri lagi. Ha kawwww


SubahanaAllah. Indah sungguh ciptaan Allah. Memang luas dan besar serrta sangat cantik. Teruja gila dapat duduk atas gunung yang sungguh tinggi lihat sekeliling alam. Allah.










Memang masa nak turun tu aku rasa sayang sangat. Semua orang cakap yang ni pertama dan terakhir tapi bagi aku ni pertama yang akan menyusul lagi. HAHA. takut memang takut tapi best dan mencabar. Gituwwww. HAHA.

Kat cable car ni ada dua perhentian. Kalau nak turun turun ah, tapi kalau tak nak, duduk la dediam dalam tu, tapi kalau tak turun tak rock ah sebab tak dapat nak nikmati nikmat alam nie. Whoaaaa.

Kita bertemu di lain entry. Walaupun sudah lapok , aku tetap nak share sebab aku menulis apa yang aku rasa dan apa yang aku hadapi. aku tak cerita kisah orang lain k. Assalamualaikum.

'insyaallah, kita akan ditakdirkan bersama'

No comments: