Ramadhan yang terlalu dirindui

Hari rabu hari lepas je mengemas , baru la berangan nak basuh baju bagai , dan-dan masa tu baru la lorat kan nak basuh baju. Flight jam 4.55 petang . Masa tu dah kol 2.30 petang. Siap kol 3 petang dah la kena sampai kol empat dalam begitu la. Thanks to Usna , Jannah and Kamarul Amira sebab akhirnya wa sampai dengan selamatnya di airport , kelantan. Syukur . Huh ! tarik nafas lega.

Ini semua sebab Husna bawa kereta laju gila nak mati la. Kus semangat akak .


Nah ! paling mahal dagu berlapis aku tu ha !

Masa sampai je dah check ini semua . Ini first time amik firefly sebab ade promo kan .  Jadi kelam kabut la nak check ini nya lahai !. Masa tu jam dah pukul 4.20 minit. Mana nak aku kejar solat lagi . boarding pass jam 4.25 lebih kurang masa tu la.

Aku habis je solat dalam jam 4.34 petang macam tu la. Lepas dah naik nak tunggu masuk dalam kapal terbang tu , duduk berborak dengan fadhilah , Dira dan juga alia wahab . Lelepas tu berapa kali dengan announc kata yang penumpang pesawat 'fy 2077'  , sila masuk ke dalam pesawat anda .

Alahai masa tu mana lah aku tahu yang pesawat aku 'fy 2077' . Bila dah dengan announc 'panggilan terakhir , perhatian kepada penumpang pesawat 'fy 2077' , anda dikehendaki masuk ke dalam pesawat' . Lebih kurang macam tu la ayat dia . Aku mana hafal sangat . Sumpah ! aku terkedu kejap ! alamak , jam dah pukul 4.48 petang .  Youuu allss. Kiranya announc dari tadi tu untuk kami. Apa lagi , kitorang bertiga ye-ye je kena cepat takut kena tinggal flight . Huh !lega lepas. Kalau tidak memasal je tertinggal .

Boleh pulak nak main relax-relax. Sumpah tak perasan keyyy.

Komen aku pasal firefly nie , In Shaa Allah , mungkin ini pertama dan terakhir kot aku naik , melainkan ade promosi lagi koww.koww punya . Tak best macam airasia atau Malaysia airlines la.

Bila dah berbuka puasa dengan family nie , memang la best . Sebab macam-macam makanan ade . Kau cakap jo nak makan ape , semuanya petik jari bisa diatur pakk .

Tapi dalam masa yang sama hati tetiba sayu ingatkan saat berbuka puasa dengan Jie , Ukhti dan kak cik. Sedih yang amat kot. Rindu tahap nak mati nak mampus dah nie . Bukan senang aku nak rindu-rinduan nie. Alahai so sweet .

Bukak puasa tu boleh tahan lagi , masa nak semayang terawih tu memang super duper rindu giler la. Aku rasa sayu je hati . Teringat solat terawih dekat dewan johor berserta air cond yang sering membuat aku solat penuh dengan rasa cinta . Acewah ! Sumpah rindu nak solat dengan Mak esah , Jie , Nadira , kak cik , Ekin dah Ukhti . Rindu giler .

Saat manis solat terawih . Masa ni ade Nadhirah , ade Aida , ade Madi , Ade Aishah , Ade Hani dan Ukhti . Sumpah rindu lagi nak menggila macam  nie . Duduk rumah ni best giler , tapi takde teman.

Aku tak kan lupa masa ade satu hari tu , aku ingat dorang marah dekat aku sebab tu tak nak bukak puasa dengan aku , buka puasa dekat kantin  Ye-ye je aku dah melalak dengan air pun aku takdapat . Rupanya bila aku dah syok sesedih , tetiba Ukhti masuk . Ek Eleh , bukan tak makan dengan aku , rupanya dorang naik lambat sebab nak habiskan cerita dhoom tu . Hampeh !. kalau tahu takmo nangis !

Kenangan yang tercipta mungkin takkan dapat diulang kembali.  Entah kenapa ramdhan kali ni terasa lain , maybe sebab banyak sangat waktu aku Jie dan Ukhti serta kak cik habiskan bersama kot. Tambahan lagi , ramadhan kali ni banyak kami dijamu makan. Ramdhan kali ini amat bermakna.Thanks beribu terima kasih .

No comments: