Iftar a big family

Hari ni nak kata penat tu , memang la sedikit ada perasaan penat yang sebenarnya tak berapa nak penat sangat. Poyo memoyo je lelebih tu kalau penat . Bukannya kena angkat besi tilam pun. Kalau semalam tu ye la penat alsebab kena basuh and cuci tingkap ! huh . lap dahi.

Hari nie dan janji menjanji dengan Hani nak keluar beli baju raya. Bukanlah nak beli baju raya aku, akan tetapi baju raya mak enon tu la. Aku cuma menemani dirinya sahaja. Akan tetapi , ciss 'ayat skema nak mati kot'. Geli teman membaconya

Kesudahannya, aku yang banyak membeli dari dia. Satu benda pun dia tak beli kecuali tudung sahaja. Sedangkan aku dengan kasutnya, dengan tudung sampai tiga helainya, dengan cekak bajet nak comel je. Memacam hal , dengan sampai duit hilangnya. Alahai nasib.

Utamanya aku bukanlah nak story sangat pasal shopping siang tadi. Aku nak cerita pasal berbuka puasa dengan big family aku tu ha. Only that !

Iftar bersama keluarga ni memang dibuat every year. Kena lah buat untuk eratkan silaturrahim. Setiap keluarga wakil la memasak apa pun .
Memasing bebudak nie dah tak sabar nak makan. Alamaklum lah tak tahan kan . Ini sangat skema ayatnya keyhhh



Tujuaan nak beriftar reramai ini untuk mengeratkan lagi silaturrahim antara kami. Syukur , ade jugak yang hadir meskipun tak  ramai. Takpe la, maybe busy kot.

Tazkirah malam ini tadi : Kejarlah dan carilah malam lailatulqadar. Ianya ade pada sepuluh malam terakhir dan ianya pada malam ganzil. Persiapkan diri untuk memburu malam lailatulqadar.

diriku ? Aku hanya mencari lailatulqadar hanya tangkap muat je. Takpe , aku akan cuba untuk berubah sedikit demi sedikit.

No comments: