Iftar Jamaie Majmuah Empat

Siapa tak suka makan ? Apatah lagi berbuka puasa ? Lagi pulak tu , ditaja . Siapa yang tak berminat , memang sangat lah pelik . Pertama-tama sekali , terima kasih pada siapa yang belanja tu ye . Semoga dirimu berada di bawah lembayung rahmat Allah. Amboi ayattt.

Kereta aku keluar awal , sebab nak pergi KB Mall dulu , nak beli kek buah. Jadi orang lain gerak jam 7 kitorang 5.30 dah keluar, punya lah nak jadi hal , eh? boleh main sesat-sesat pula dia . Tempat tu dekat pasir mas , kitorang boleh meraound sampai ke tanah merah. Jauh melantun ah !

Sampai je di Rangnok tu , dah azan dah ! Sadis .
Kitorang bukak puasa minum air dengan kuih dulu , lepas tu solat baru la makan. Ade lima jenis hidangan lauknya. Kenyang
 Inilah antara lauknya. Lauk apa ? Entah la , aku pun tak kenal , aku main bedal je makan. Weh ! lapar punya pasal , menggigil tangan wa tau . Lapar giler. Tahap dewa 19 dah nie . Apa yang aku tahu tomyam je . Siapa tak kenal tomyam kan ?
 Masa sampai-sampai je , terus dah gampang nak bergambar. Gambar kitorang je . Eksited keyy
Masa nie pulak , baru lepas habis solat maghrib dan jugak masa nak balik dah . Budak lelaki semuanya dah balik dulu , nak kejar solat terawih. Kitorang bergambar la dulu kan .
 Tema aku takde lain , takade yang bukan 'peace'. Alahai Alia , takde benda lain ke kau nak buat , masa ni gambar ni diambil oleh Kimi . Gampang muka tak malu kitorang nie . Haks.
 Budak lelaki kelas aku nie ha ! Senyum sokmo la.
 Our mentor , Ustaz Najib potong kek . Kek ni Jannah yang bagi . thank youuu Jannah .
Ini lah kek yang ade . Ade dua , satu jannah bagi , lagi satu Najiha belanja semua orang sempenan birthday ukhti a.k.a Ainul *nama yang dia tak suka.
Bahagia betul kanak-kanak nie tunjuk sudu ye .Dapat makan free , seronok betul ye.
 Our mentor with Masul , Sebelah tu ? Bekas masul . Kira okayy la uh duduk semeja kan . ha ! masa nie dorang punya ikan dah habis dulu , siap tayang tulang ikan lagi , kitorang je terkedek-kedek nak habiskan
Masa ni kami tengah makan , our mentoor bagi ucapan. Haha. Lantak la ustaz nak cakap apa pun , satu habuk pun aku tak dengar . Apa yang penting aku menterdarah sampai kenyang ! hati aku puas. Eh , orang belanja kan . Balun cukup-cukup.
 Amboi ! tak kenyang lagi depa nie . Lepas solat terawih pergi melantak makan dekat luar. Kuasa perut lelaki. Memang gampang ah ! Untung la dapat keluar malam kan .
 Tengok tu ! bahagia betul muka fuad dapat makan. Seronok benaw muka dia ,
 Babaiiii ! Kami dah nak balik dah nie ! Itulah restorannya dari pandangan jauh. Cantikkan , memang cantik kelas macam lima bintang punya. Takpayah cerita kedai la , cerita tandas dia pun super duper cantik nak mampus , besar pulak tu !
 Dah-dah ! kami nak balik dah nie . Sebelum balik tak kan la balik macam tu je kan , kena la bergambar sat kan.
Kejapppp ! mana datang burger tetiba nie ? Ha ! Finalllyyyy ! aku dapat juga makan burger bakar. Lepas gi iftar , kitorang singgah kejap dekat burger bakar. Hakss , Sumpah macam perempuan ape je tak reti nak kenyang-kenyang.

Btw , abang burger tu handsome sangat nak mati giler la. senyuman dia , bapak oi ! buat aku jatuh pengsan je . Dah la cuteee je.
Korang nak tryyyy rasa dekat sini ? ha ! ini la maklumatnya serba sedikit. Kalau berminat boleh la pergi. Makanan dia ? memang mabelessss giler. jilat jari aku dibuatnya. Nasib baik lelaki tak pandang , cover la sikit. Yang pasti memang sedap.

Masa tengah tulis ni pun terliur kot. klaaaa baii.

No comments: