Aku mahu dikenali ramai

Hari ni tak sahur pun . Bukan ape , sebab dah terlajak . Haa ! aku kalah dah tidur , bunyi bom datang pun belum tentu aku sedar . kecuali ade orang kejut. Memang aku dengan Jie takkan bangun sahur kalau Ukhti tak bangun sahur jugak .

Letih , itu memang la dirasakan saat ini .

Rasa seronok tengok life orang yang terkenal nie . Sekarang ni aku ade misi dan target aku sendiri . Simple dan kecil , tapi tinggi melangit cita-cita tu . Nak kenalah usaha lebih .

Kalau dulu , aku teringin sangat nak kahwin awal . Aceeeh ! macam la ade orang nak . Aku kisah apa , orang tak nak pun , aku paksa juga dorang kahwin dengan aku . Teeet .
Sekarang ni , aku dah ubah . Aku rasa sekarang ni aku nak jadi orang yang terkenal la. Aku nak dikenali ramai . Aku nak semua orang kenal aku .Allah ! bestnya , tingginya impian aku . Ye , tapi itu memang yang aku mahukan . Aku nak jadi terkenal.

Biarlah orang nak kutuk aku apa pun , kata aku tak sedar diri , kelebihan keistimewaan takade , tapi ade hati nak berangan tinggi melangit . Ish ! rezeki orang mana tahu kan . So , sekrang aku akan try buat sesuatu untuk orang kenal aku . Kalau boleh aku nak orang kenal aku dari pandangan positif . Aku taknaklah sebab benda teruk .

Aku tak nak lah dikenali ramai sebab 'kapel seminggu' or everything yang teruk tu . Aku nak benda yang baik , contohnya la , contohnya macam Ben Ashaari tu ke , Dena bahrin tu ke , Mira dan Muhsin tu ke ,atau ustazah siti Nor Baayah tu ke , Siti Rosmizah tu ke . macam tu la .

Aku bukan nak fames macam Adel Asha tu ke , Syima hashim tu ke , Puteri Awani tu ke , atau sesiapa je la yang pames atas benda negetif . Takmo lah .

Jadi sekrang aku akan simpan erat impian aku nak kahwin awal tu  . Simpan kemas-kemas dalam poket. Aku cuma nak kahwin bila aku capai impian aku yang satu nie . lagipunkan , orang yang aku nak tu masih lagi tak nak dekat aku . entah bila la dia nak balas perasaan aku . Alahai sedihnya. --

Tekad ! misi ! Alia !  usaha lebih untuk buat orang kenal kau dari sudut pandangan baik , atau sebab kelebihan atau sesuatu khidamat kau . kbaiii.
Bergambar sekejap sebelum masuk kelas kenegaraan malaysia . Awwm

No comments: