PRU-13 untuk aku

Assalamualaikum . Semalam Pilihanraya Umum ke -13 telah melabuhkan tirainya . Keputusan telah diketahui. Kerajaan masih milik BN . Kami masih pembangkang . Sebenarnya agak kecewa sedikit, eh bukan sedikit tapi banyak sangat .

Pakatan rakyat telah kalah . Apa yang mengecewakan , pasal blackout. Kenapa harus terjadi macam tu ? Okay , pasti ada yang kata ini semua fitnah . Ini agenda woih ! Sedar la sikit . Awal pengiraan Pakatan Rakyat menang. Tapi bila blackout , tetiba peti undi kena curi , peti undi baru masuk . Eh ? BN menang ? Musykil.



Apa-apa pun . Tahniah saya ucapkan untuk team BN . Saya sangat puas hati sebab Dato' Ali Rostam kalah . Lantak la nak kata apa pun , dia banyak buat pembaziran . Kiki .

Tapi bila difikirkan balik , sebenarnya seronok juga jadi pembangkang nie . kiki .Seronok dok bangkang je . Ye lah , bangkang apa yang salah kan ? kiki . . Maklumlah dah  biasa jadi pembangkang kan .

Saya sangat kecewa bilamana Kedah, Terengganu, Perlis, Perak yang sepatutnya jadi milik rakyat , tapi boleh jatuh ketangan BN . Ini tidak telus.

Tak apa la. Tak mahu dah tuduh menuduh nie kan . Apa pun Allah maha mengetahui . Tuan Guru Nik Aziz dah letak jawatan . Serius , sangat sedih . Sebab sayang sangat dekat dia walaupun tak pernah berkenalan .

Nantikan perubahan pada PRU-14 dari kami batch baru . Kami mahu kerajaan yang telus dan adil. Kalau BN mampu buat tu semua , kami tak kan tolak BN .


Okay . Ni pulak gambar diambil sekitar hari pilihanraya ke 13 . Memang superterbaik . Kalau parlimen aku kalah . Dun pun kalah . Tapi upu aku menang tau . Buat kali pertama menang tau . Naik dua upu menang dalam dun durian tunggal . Syukur .

Ini maknanya petanda baik orang melaka mula berubah . Terutama Dato' Ali Rostam kalah . Yes !





No comments: