Dua Hari Cosmic

Semalam dah berakhirlah pogram Cosmic anjuran Si Budak Apids . and Timb Pengarahnya is My Friend . Aisyah Binti Samsuddin . Gadis cantik dan baik hati . Benda ni pasal ilmu falak la . Ikutkan minda dan akal , aku memang malas nak join , sebabnya ? sebabnya aku tak minat falak-memfalak nie . HAHA. maklumlah bukan dalam bidang .


Jadinya , aku telah memutuskan untuk join , "berniaga by Majmuah" . Makanya aku telah ikutlah bebudak ni berniaga masa Cosmic nie berlangsung. err -- . Memang best lah walaupun tak ramai sangat . Seronok mungkin sebab kesebatiaan keikhlasan budak Apids dalam menjayakan pogram mereka ni barangkali.

Masa hari pertama tu , tak ada apa-apa yang aku nak ceritakan sangat . Sebabnya? sebabnya aku tak berapa nak sihat hari tu . Makanya aku join sampai jam 2 petang je la. Aku memang sangat tidak larat . Bukan sengaja , tapi memang betul-betul punya. Seharian tu aku duk tidur je sebab asyik makan ubat je . nasib baik ade si Aisyah , Makcik Timb Pengarah kita , masih sudi ambil berat pasal aku, masih pedulikan makan minum aku . terharu okay .

Kisah hari kedua , aku datang tetap lambat . jam 10.30 . Malas nak datang awal . aku ingatkan dia ade dekat situ, sebab Muiz dengan Safwan asyik duk kata yang dia datang hari nie . tapi tak datang .Dah la , ikut sukahati dia lah nak datang ke tak . Buat bengang aku je . hm . Mula-mula datang tu , aku tak ade lah tolong sangat , aku bnyak duduk je sebab aku tak tahu nak tolong apa . Tapi aku tengok dorang pandang macam tak puas hati je . ye lah , dah la aku datang lambat , lepas tu duduk makan . memang lah dorang bengang. HikHik .

hm . Lepas aku start tolong tu , aku macam tak nak berhenti je buat . HakHak . Si Safwan tu duk asyik mengusik dan mengutuk aku je . ha, time nak buat "Roti John" tu la , sengal mereka tu , si Mustaqim , Si Safwan , Si Amar tu dah macam chef aku je ajar aku buat roti . Cukup sajak ler aku dengan dorang je . Tapi memang jujur lah . dorang sporting sangat . Tak sangka dorang best macam nie . Amar best , Mustaqim best, Muiz , Safwan lagi lah best . Lepas tu , si Fuad dengan Amree pun lebih kurang same je rock . Wakaka.

Amar dengan Mustaqim tu pon boleh tahan duk asyik nak kenakan orang , HAHA . Sampai Husna kata "dorang penat kot nak cover alim" . siot je Husna Bergurau . Tetapi , memang ikhlas aku kata , Aku tak sangka dorang ni tak de lah teruk yang aku fikirkan selama ni . okayy je kot . Aku siap boleh mengumpat lagi dengan Fuad dan Safwan . HiHi . Sorry Amree . gurau je kan .

Semalam Amar belanja mereka float . Bestnyaaa . aku tak dapat sebab time aku nak gi solat tu lah time dak Amar nak belanja dorang float . IShh ! geram lah . tapi memang makanan lain semua laku kecuali "roti John " buatan aku tu , sobbss . sobss . sedihnyaaa . HAAHAA .

Kisah hari nie pulak , telur semalam banyak lebih taw . Jadinya , Makanya kami telah memasak sambal telur . Wakaka . Jadinya bagi lah sambal telur tu dekat Safwan, Amar , mustaqim dan Amree . HAHA . syukurnyaaa . dorang tu sekali lagi baik hati telah membelanja kitorang air tea o ais . HIHI . Yee lah . dorang kesian kot kitorang masak . HiHi . tapi sedihnyaaa sambal telur tu masin sikit .bukan sikit banyak lah jugak . Minta-minta lah dorang tak kisah sangat . HAHA . apa-apa pun aku happy snagat semalam dengan Husna , Sufi , Anis , Najiha , Najah , Nisa , Fadhilah , Nada . dan sesiapa je lah yang ade . Happy sangat .

Semoga kegembiraan dan kemesraan hubungan ini bukan seketika tapi selamanyaaa .


No comments: