RINDU SAHABAT :)





Entahkan mengapa, biar ringkas bicara nya, seribu kesan di hati.


"Assalamualaikum," sana.

"Wa'alaikumussalam. Ada apa?" sini.

"Terasa macam nak cakap dengan seseorang," sana.

"Fasal apa?" sini.

"Sibuk ke? sana.

"Agak," sini.

"Ok," sana.

"Allah ada," sini.

"Tahu," sana.

"Allahlah tempat mengadu," sini.

"Ya baik," sana.

"Bangun. Malam ni. Jom sama," sini.

Senyap.

Ada tangis di situ.

"Kan bagus kalau ade di sini," sana.

"Tak bagus pun," sini.

"Kenapa?" sana.

"Orang kata ukhuwah tu lebih manis bila jauh," sini.

"Bila dekat asyik nak gaduh," sana.

Tergelak dalam sebak.

"Rindu sebenarnya," sini.

"Kenapa tak cakap?" sana.

"Saje. Nak didik sabar. Ada ujian yang jauh lebih besar tak lama lagi," sini.

Sana senyap.Sini senyap.

Dan titis itu tumpah juga. Berjuraian. Rindu pada sahabat, biar pun jauh, namun tetap dekat di hati. Biar kita jauh jasad, namun biar kita saling didekatkan dengan doa. Allahurabbi :') ❤

Ukhwah itu indah bila kita saling mendoakan :')



subhanallah ::))) aku sangat merindui sahabatku,  ya allah, tatkala aku bersendirian, bayangan mereka datang menjelma,bermain difikiranku gelak tawa mereka,suara mereka, senda tawa, dan segalanya.

ni kwan-kawan aku :)

ha, tu aku , 

kemas baang before balik :)

paling rindu dekat gadis manis nie, hanan :)


my second bestfrend :))

rakan sekerja, baik sangat :)

haha, abaikan muka aku yang cun sangat tu, hakkss

farah nur hazwani :))miss gak :)


my sweet adek :)a.k.a classmate, now dekat uitm shah alam,



ni pic time nak dekat spm :) imissthemsomuch :)

hm, ni pulak sekolah aku :) ,dulu benci sekarang miss giler :)



#dear my friend, kalau tak dpt masuk pic kalian, sorry :)


No comments: